Пра нас

Нацыянальны цэнтр электронных паслуг – прадпрыемства, якое выступае інфраструктурным аператарам найважнейшых міжведамасных інфармацыйных сістэм, якія складаюць аснову электроннага ўрада ў Рэспубліцы Беларусь.

Сярод асноўных задач НЦЭП – аказанне электронных паслуг, распрацоўка інфармацыйных сістэм і рэсурсаў, прызначаных для аказання электронных паслуг, удзел у фарміраванні і развіцці дзяржаўнай сістэмы аказання электронных паслуг.

На прадпрыемстве аказваюць больш за 300 відаў паслуг для грамадзян і бізнеса. Сярод нашых кліентаў – вышэйшыя органы дзяржаўнай улады, шэраг буйных кампаній рэальнага сектара эканомікі, арганізацыі рознага тыпу і формы ўласнасці.

Наш заснавальнік

НЦЭП заснаваны ў 2012 годзе Аператыўна-аналітычным цэнтрам пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь.

ААЦ – гэта дзяржаўны орган, які рэгулюе дзейнасць па кібербяспецы аб’ектаў інфармацыйнай інфраструктуры Беларусі. Акрамя таго, ААЦ выступае незалежным рэгулятарам рынку тэлекамунікацый.

Па ініцыятыве ААЦ у падсправаздачных арганізацыях – НДІ ТАІ, НЦАТ, БВТ, НЦЭП – рэалізуюцца важныя праекты агульнадзяржаўнага маштабу: адзіная рэспубліканская сетка перадачы дадзеных, камфортны інтэрнэт на хуткасцях 4G, рэспубліканская воблачная платформа і іншыя – якія ствараюць перадумовы для развіцця тэхналогій электроннага ўрада ў Беларусі.

Наша каманда 

Елена Стрижко, начальник отдела организации и продвижения услуг, вн. 282 Светлана Кишко, начальник отдела продаж и обслуживания клиентов, вн. 287 Дмитрий Афанасенко, начальник отдела сопровождения системно-технической инфраструктуры, вн. 240 Ольга Беляева, заведующий планово-экономическим сектором, вн. 216 Алла Ходосок, главный бухгалтер, вн. 210
Слева направо: Алексей Серёгин, заместитель директора по эксплуатации; Андрей Ильин, директор; Наталия Кочина, заместитель директора по коммерческим вопросам; Сергей Руднев, первый заместитель директора Владимир Басько, начальник республиканского удостоверяющего центра, вн. 313
Евгений Лапаев, начальник отдела администрирования информационных систем, вн. 235 Ольга Карташова, начальник отдела правовой и кадровой работы, вн. 223
Надежда Смалюк, начальник контакт-центра, вн. 325 Игорь Шипилов, заведующий сектором инженерно-технического и хозяйственного обеспечения, вн. 208 Ольга Стрельченя, начальник отдела внедрения и сопровождения услуг, вн. 250 Елена Горбачёва, начальник отдела разработки программного обеспечения, вн. 261 Денис Денисов, заведующий сектором по защите информации, вн. 207

 

  • I

    2012 - 2014

    • Дзень нараджэння НЦЭП – 19 сакавіка 2012 г. Прадпрыемства створана з мэтай вызначэння ў краіне адзінага аператара дзяржаўнай сістэмы аказання электронных паслуг.
    • Увядзенне ў эксплуатацыю паслуг электроннага дакументазвароту на базе СЭД «Воблачны канцлер».
    • Увядзенне ў эксплуатацыю паслуг электроннага дакументазвароту на базе СЭД «SMBusiness».
    • Фарміраванне фармата абмену дадзенымі паміж абанентамі сістэмы міжведамаснага дакументазвароту.
    • Адкрыццё рэспубліканскага сведчага цэнтра з мэтай выпуску адзіных ключоў электроннага лічбавага подпісу.
    • Фарміраванне інстытута інфармацыйных пасрэднікаў для аказання электронных паслуг агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы.
    • Мадэрнізацыя адзінага партала электронных паслуг portal.gov.by.

  • II

    2015 - 2016

    • Адкрыццё новага офіса НЦЭП па вул.Ракаўская, 14.
    • Атрыманне ліцэнзіі на права ажыццяўлення дзейнасці ў галіне сувязі.
    • НЦЭП – афіцыйны партнёр VMware.
    • НЦЭП – нацыянальны аператар даверанага трэцяга боку.
    • Увядзенне ў эксплуатацыю паслуг відэаканферэнцыі, Web-СМДО, канфігурацый паслуг электроннага дакументазвароту на 5 і 10 працоўных месцаў.
    • Увядзенне ў эксплуатацыю паслуг ЭЛП на SIM-карце, паслуг электроннай пошты ДСК, канфігурацый паслуг электроннага дакументазвароту на 1 і 3 рабочых месцы.
    • Увядзенне ў эксплуатацыю другой чаргі ПК «Адно акно».
    • Аказанне адміністрацыйных працэдур на адзіным партале электронных паслуг.
    • Адкрыццё 9 абласных рэгістрацыйных цэнтраў РСЦ.

  • III

    2017 - 2018

    • НЦЭП – афіцыйны пастаўшчык паслуг хостынгу.
    • Распрацоўка і ўвядзенне ў эксплуатацыю 49 электронных паслуг ААІС, 11 адміністрацыйных працэдур.
    • Увядзенне ў эксплуатацыю паслуг па выпуску базавага атрыбутнага сертыфіката да сертыфіката фізічнай асобы, атрыбутнага сертыфіката для работы з сістэмамі ФСАН.
    • Увядзенне ў эксплуатацыю паслуг ІС «Універсальная сістэма доступу», АІС «Ведамасны архіў», сістэмы «Паштар».
    • Увядзенне ў эксплуатацыю модуля «Адміністрацыйная скарга», модуля «Прафайл», сэрвісу «МТС Грошы» на адзіным партале электронных паслуг.
    • Адкрыццё 27 рэгістрацыйных цэнтраў ва ўсіх рэгіёнах.

Мы з’яўляемся аператарам:

Міжведамасных інфармацыйных сістэм:

сістэма міжведамаснага дакументазвароту дзяржаўных органаў (СМДА);
агульнадзяржаўная аўтаматызаваная інфармацыйная сістэма (ААІС);
інтэграваная інфармацыйная сістэма ЕЭС;
адзіная інфармацыйная сістэма кантролю за выкананнем даручэнняў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь,

Сістэм і сэрвісаў ідэнтыфікацыі:

сведчыя і рэгістрацыйныя цэнтры ДзяржСКАК;
сэрвіс даверанага трэцяга боку.

Ліцэнзіі, сертыфікаты